Platforma cro.pl© Chorwacja online™ - podróżuj z nami po całym świecie! Odkryj Chorwację i nie tylko na forum obecnych i przyszłych Cromaniaków ツ

Najczęściej zadawane pytania

REGULAMIN

Regulamin (obowiązuje od 10.09.2023)

Warunkiem korzystania z platformy internetowej znajdującej się pod adresem https://www.cro.pl (zwanej w dalszej części Stroną) i zlokalizowanego na niej forum (zwanego w dalszej części Forum, a łącznie ze Stroną zwanych w dalszej części Platformą) jest dokładne zapoznanie się z treścią niniejszego regulaminu (zwanego dalej Regulaminem). W przypadku braku akceptacji poniższych zasad, należy niezwłocznie zaprzestać korzystania z Platformy i opuścić jej środowisko.

Preambuła

Strona powstała w celu przybliżenia wszystkim chętnym pięknego kraju, jakim jest Chorwacja ze szczególnym uwzględnieniem jej walorów turystycznych, choć nie tylko. Forum ma na celu umożliwienie każdemu zarejestrowanemu użytkownikowi (zwanemu w dalszej części Użytkownikiem) prowadzenie dyskusji pozwalającej na pogłębianie wiedzy na temat Chorwacji, publikowanie swoich poglądów oraz wymianę doświadczeń. Każdy Użytkownik może również w odpowiednim dziale dedykowanym poruszać tematy nie związane wprost z Chorwacją, a w szczególności związane z podróżami do innych krajów lub życiem codziennym. Ufamy, że każdy Użytkownik Forum ma jak najlepsze intencje, jednak aby uniknąć nieporozumień na temat tego, co jest dozwolone, a co nie mieści się w ramach prowadzonych tu dyskusji, zapisaliśmy w poniższym Regulaminie zasady, o których przestrzeganie prosimy wszystkich zainteresowanych.

Regulamin Forum

§ 1 Postanowienia ogólne

1. Niniejszy Regulamin określa warunki korzystania z Forum zlokalizowanego na Platformie.

2. Forum ma za zadanie umożliwiać dyskusję na tematy związane głównie z Chorwacją wraz z publikacją innych materiałów, a w szczególności zdjęć, schematów, wykresów, arkuszy kalkulacyjnych, map.

3. Rejestracja konta Użytkownika następuje poprzez:

a) wyrażenie przez Użytkownika zgody na związanie się postanowieniami niniejszego Regulaminu i kodeksu netykiety stosowanych przez właściciela Platformy oraz złożenie przez Użytkownika oświadczenia o zapoznaniu się z zawartymi w nich informacjami, poprzez zaznaczenie właściwych pól wyboru na stronie rejestracji;

b) wprowadzenie następujących danych Użytkownika do formularza rejestracyjnego:

- nazwy Użytkownika,

- adresu poczty elektronicznej (zwanego dalej adresem e-mail),

- hasła;

c) aktywację konta Użytkownika, która następuje niezwłocznie po kliknięciu w link aktywacyjny wysłany na adres e-mail podany przez Użytkownika podczas procesu rejestracji.

4. Adres e-mail jest obowiązkowy, ale służy jedynie do aktywacji konta oraz odzyskiwania hasła. Adres e-mail może również służyć do komunikacji z Administracją Forum lub do kontaktu pomiędzy Użytkownikami, ale włączenie tej możliwości wymaga świadomej decyzji Użytkownika poprzez zaznaczenie stosownych pól wyboru w sekcji "Ustawienia prywatne" w panelu Użytkownika. Adres e-mail nie będzie udostępniany podmiotom zewnętrznym i nie będzie widoczny dla innych Użytkowników Forum.

5. Użytkowanie Platformy, a w szczególności Forum jest bezpłatne z zastrzeżeniem, że niektóre funkcje Forum są dostępne jedynie dla zarejestrowanych Użytkowników.

6. Użytkownik jest uprawniony do usunięcia konta w każdym czasie. Stosowna opcja jest zlokalizowana w odpowiedniej zakładce panelu Użytkownika. Jeżeli Użytkownik chce także usunąć treść swoich postów, to powinien zrobić to przed usunięciem konta, ponieważ po usunięciu konta będzie to niemożliwe.

7. Właściciel Platformy w związku z tym, że udostępnia Forum jedynie dla wymiany informacji pomiędzy jego Użytkownikami nie ponosi odpowiedzialności za treści umieszczane na Forum przez Użytkowników ze szczególnym uwzględnieniem postanowień zawartych w Art. 14 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U.2020.0.344).

§ 2 Warunki korzystania

1. Z Forum mogą korzystać wyłącznie osoby pełnoletnie.

2. Decyzja o zamieszczeniu treści przez Użytkownika jest równoznaczna z przeznaczeniem tych treści do użytku publicznego.

3. Użytkownik zgadza się na wyświetlanie treści reklamowych zarówno na samej Platformie jak i w sąsiedztwie zamieszczanych przez niego treści.

4. Zabronione jest kopiowanie, rozpowszechnianie i modyfikowanie Forum lub jakiejkolwiek jego części bez zgody właściciela, o którą należy wystąpić pisząc na adres stachan@cro.pl

5. W celach porządkowych rejestrowane są adresy IP autorów. Informacje są przechowywane w bazie danych. Skrypt tego forum wykorzystuje cookies do przechowywania informacji. Te cookies nie zawierają żadnych informacji, które zostały podane i służą jedynie ułatwieniu korzystania z forum. Dane te nie będą udostępniane innym podmiotom ani osobom trzecim.

§ 3 Warunki techniczne

1. Wymagania techniczne, które powinien spełnić Użytkownik dla współpracy z systemem Platformy obejmują:

a) w przypadku Użytkowników zalogowanych posiadanie indywidualnego konta poczty elektronicznej e-mail,

b) korzystanie ze sprawnie działającej przeglądarki internetowej.

§ 4 Treści o charakterze bezprawnym

1. Korzystanie z Forum nie może naruszać ogólnie obowiązujących przepisów prawa, zasad współżycia społecznego oraz powszechnie uznanych norm społecznych i obyczajowych, w tym również reguł użytkowania sieci Internet, w tym określonych w kodeksie netykiety.

2. W szczególności w ramach Forum zakazane jest:

- nawoływanie do popełniania przestępstw lub pochwalanie popełniania przestępstw;

- obrażanie uczuć religijnych innych osób poprzez znieważanie publicznie przedmiotu czci religijnej lub miejsca przeznaczonego do publicznego wykonywania obrzędów religijnych;

- znieważanie, pomawianie lub zniesławianie innej osoby, grupy osób, instytucji, osoby prawnej lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej oraz inne działania godzące w dobra osobiste;

- propagowanie faszystowskiego lub innego totalitarnego ustroju państwa, nawoływanie do nienawiści na tle różnic narodowościowych, etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość;

- umieszczanie treści naruszających prawa autorskie osobiste lub majątkowe osób trzecich;

- umieszczanie treści dotyczących lub mających związek z popełnieniem, próbą popełnienia lub przygotowaniem do popełnienia czynu zabronionego;

- poruszanie na forum jakichkolwiek tematów związanych z nielegalnym oprogramowaniem a w szczególności podawanie źródeł z nielegalnym oprogramowaniem, numerów seryjnych lub cracków;

- umieszczanie komentarzy zawierających odnośniki do stron internetowych zawierających złośliwe oprogramowanie lub stron internetowych przeznaczonych do wyłudzania danych (phishing);

- publikowanie zdjęć zawierających nagość lub o charakterze erotycznym.

3. Każdy z Użytkowników, umieszczając jakiekolwiek materiały na Forum, zobowiązany jest posiadać prawo do korzystania z tychże materiałów:

- wszelka odpowiedzialność tytułem naruszenia praw autorskich do zamieszczanych materiałów obciąża tylko i wyłącznie Użytkownika,

- korzystanie z utworów, informacji, danych umieszczonych na Platformie przez Użytkowników odbywać się może tylko i wyłącznie w zakresie dozwolonym przepisami Ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83, z późn. zm.),

- zabronione jest kopiowanie utworów lub ich części, a także ich udostępnianie publicznie poza przypadkami wyraźnie dopuszczonymi w ww. ustawie,

- Użytkownik, umieszczając jakiekolwiek materiały będące utworem w znaczeniu ww. ustawy, przekazuje niniejszym właścicielowi Platformy prawo do nieodpłatnego, nieodwołalnego, nieograniczonego czasowo i terytorialnie wykorzystywania przedmiotowych materiałów w szczególności poprzez ich publikowanie na Platformie, utrwalenie, zwielokrotnianie i publikowanie, wprowadzenie do pamięci komputera.

§ 5 Zespół Moderatorski

1. Celem działania Zespołu Moderatorskiego jest utrzymywanie porządku na Forum, w tym przestrzegania niniejszego Regulaminu, a także moderacja dyskusji w poszczególnych wątkach.

2. Zespół Moderatorski składa się z administratorów, moderatorów oraz opiekunów działów, wybranych spośród zarejestrowanych Użytkowników Forum. Poszczególni członkowie Zespołu Moderatorskiego mogą mieć przyznane różne uprawnienia.

3. Zespół Moderatorski jest uprawniony do usunięcia w każdym czasie wszelkich treści pochodzących od Użytkownika, które naruszają postanowienia prawa, Regulamin Forum lub kodeks netykiety.

4. Za naruszanie postanowień Regulaminu Użytkownik może być ukarany ostrzeżeniem, zawieszeniem lub zablokowaniem (zbanowaniem) konta na okres do 30 dni. W przypadku uporczywego naruszania regulaminu lub publikowania reklam bez zgody administracji Forum Zespół Moderatorski może zawiesić lub zbanować konto Użytkownika na okres dłuższy niż 30 dni.

5. Administracja Forum nie ma wglądu w treści przesyłane między Użytkownikami w Prywatnych Wiadomościach. Prywatne Wiadomości nie podlegają moderacji i z zasady nie mogą być przedmiotem zgłoszenia do Zespołu Moderatorskiego. Każdy Użytkownik może samodzielnie wyłączyć możliwość otrzymywania Prywatnych Wiadomości.

6. Członkowie Zespołu Moderatorskiego mogą swobodnie decydować o kierunku dyskusji prowadzonej w poszczególnych wątkach.

§ 6 Zagrożenia związane z korzystaniem z Forum

1. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że korzystanie z Forum niesie ze sobą szczególne zagrożenia związane w szczególności z:

- nieuprawnionym przetwarzaniem i wykorzystywaniem danych osobowych Użytkownika przez osoby trzecie w przypadku udostępnienia takich danych przez Użytkownika w treści komentarza na Forum lub w nazwie Użytkownika Forum,

- wyłudzaniem danych (phishing),

- instalacją złośliwego oprogramowania w wyniku skorzystania z odnośnika odsyłającego do fałszywej strony w sieci Internet,

- korzystaniem z informacji pochodzących od osób nieposiadających wymaganych kompetencji do udzielania informacji danego rodzaju.

§ 7 Korzystanie z Forum

1. Forum służy wyrażaniu indywidualnych opinii Użytkowników i wymianie poglądów oraz prowadzeniu polemiki zgodnie z niniejszym Regulaminem oraz kodeksem netykiety.

2. Właściciel Forum nie ingeruje w treści postów umieszczanych na Forum, udostępniając jedynie automatyczny mechanizm służący do takiego umieszczania.

3. Użytkownik posiada określone uprawnienia zależne od kilku czynników takich jak np. rejestracja lub jej brak, staż, bieżąco aktywne sankcje oraz historia nałożonych kar, lokalizacja.

4. Użytkowanie Forum jest dobrowolne i bezpłatne, Użytkownik może skasować swoje konto w dowolnym momencie bez podania przyczyny.

5. W uzasadnionych przypadkach posty Użytkownika mogą być publikowane z opóźnieniem potrzebnym na zaakceptowanie treści przez Zespół Moderatorski.

6. Korzystanie z serwerów proxy lub sieci tor może być przyczyną nałożenia sankcji na danego Użytkownika.

7. Zespół Moderatorski może zadecydować o wykluczeniu określonej puli adresów IP z dostępu do Forum.

8. Z ważnych przyczyn, które nie są wyłącznie zależne od woli właściciela Forum, w tym wówczas, gdy jest to uzasadnione poprawą jakości świadczeń, w tym udoskonalaniem funkcjonalności Forum oraz obowiązkiem wynikającym z przepisów prawa lub siłą wyższą, właściciel Forum zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczania dostępności Forum.

9. Umieszczanie przez Użytkownika na Forum treści reklamowych, promowanie wizerunku osoby prowadzącej działalność zarobkową w związku z taką działalnością oraz prowadzenie działalności zarobkowej przy użyciu Forum bez wyraźnego pisemnego upoważnienia właściciela Platformy jest niedopuszczalne i zabronione.

10. Użytkownik Forum ponosi odpowiedzialność z tytułu naruszenia praw osób trzecich w związku z treściami umieszczanymi przez niego na Forum.

11. Nazwa użytkownika (nick) nie powinna zawierać: słów uważanych za wulgarne, nazw mogących służyć podszywaniu się pod inną osobę lub markę, treści reklamowych.

12. Użytkownik nie może umieszczać na Forum komentarzy:

- niezawierających treści,

- zawierających wulgaryzmy,

- zawierających cudze dane osobowe, w tym linki do stron internetowych zawierających cudze dane osobowe (nie dotyczy to danych osobowych osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą, dotyczących tej działalności),

- o treści identycznej w stosunku do komentarzy już umieszczonych na Forum. Zakaz obejmuje również wątki o tej samej treści lub wątki o zbliżonej merytorycznie treści bez uprzedniego sprawdzenia czy wątek o podobnej tematyce już istnieje,

- zawierających odpowiedzi na komentarze umieszczone przez tego samego Użytkownika Forum, w tym występującego pod inną nazwą (tzw. „dyskusje klonów”),

- zawierających prowokacje, ataki personalne i odpowiedzi na ataki,

- zawierających treści, które mogą doprowadzić do pogorszenia zdrowia lub zagrożenia życia innej osoby,

- dotyczących lub mających związek z popełnieniem, próbą popełnienia lub przygotowaniem do popełnienia czynu zabronionego,

13. W przypadku usunięcia postu na Forum, Zespół Moderatorski jest także uprawniony do przeniesienia wszelkich odpowiedzi na dany post (niezależnie od ich zawartości) do działu wątków zamkniętych w części administracyjnej.

14. W zakresie, w jakim nie sprzeciwiają się temu bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa, w celu i w związku z potrzebą zapewnienia zgodności z Regulaminem i kodeksem netykiety:

- każdorazowe umieszczenie przez Użytkownika postu lub innej treści na Forum należy rozumieć jako zawarcie przez Użytkownika i właściciela Platformy umowy obejmującej udzielenie właścicielowi Platformy przez Użytkownika nieodpłatnej, nieodwołalnej, nieograniczonej terytorialnie i czasowo licencji do korzystania z przekazanych przez Użytkownika treści na polach eksploatacji, o których mowa w art. 50 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.2022.2509) oraz wykonywania wyłącznego prawa zezwalania na wykonywanie zależnego prawa autorskiego w zakresie niezbędnym do opublikowania komentarza na Forum oraz zapewnienia zgodności treści z Regulaminem. Każdorazowe przyjęcie uprawnień przez właściciela Platformy może nastąpić w sposób dorozumiany. Postanowienie zawarte w zdaniu poprzedzającym nie stanowi o obowiązku zawarcia umowy licencyjnej przez Użytkownika, a brak udzielenia takiej licencji uprawnia właściciela Platformy do usunięcia danej treści,

- Użytkownik nie będzie wykonywał wobec właściciela Platformy autorskich praw osobistych w stosunku do treści umieszczonych przez tego Użytkownika na Forum, w zakresie niezbędnym do opublikowania postu i innych treści na Forum oraz zapewnienia ich zgodności z Regulaminem.

- w zakresie, w jakim bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, Użytkownik wyraża zgodę na przekazywanie mu przez właściciela Platformy wszelkiej korespondencji związanej z niniejszą Umową za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail wskazany przez Użytkownika przy rejestracji konta na Forum.

§ 8 Szczegółowe zasady pisania postów

1. Przed wysłaniem zapytania należy sprawdzić, czy ktoś już nie pytał o to samo - być może odpowiedź jest znana. Sporo odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania znajduje się w dziale FAQ.

2. Zakładając nowy wątek należy nadać mu temat taki, który precyzyjnie określi jego treść.

3. Należy przestrzegać zasad ortografii i gramatyki oraz wyrażać się jasno i zrozumiale używając polskich znaków.

4. Treść nowego postu lub nowego wątku powinna odpowiadać zadeklarowanej tematyce dla danego działu. Należy trzymać się ustalonej tematyki działów, oraz unikać pisania w jednym wątku o różnych sprawach.

5. Wszelkie naruszenia Regulaminu lub netykiety należy zgłaszać do Zespołu Moderatorskiego.

6. Nie wolno upominać innych Użytkowników - od tego są moderatorzy. Zamiast pisać "było", użyj funkcji "szukaj" lepiej podsunąć link do odpowiedzi.

7. Nie wolno cytować postów ze zdjęciami w całości – z cytatu należy usunąć odnośniki do zbędnych zdjęć, pozostawiając tylko zdjęcie, które zamierzamy skomentować.

8. Nie można pogrubić tematu ani wyróżnić go w inny sposób. Nie wolno również napisać tematu wątku WIELKIMI LITERAMI, bo taki sposób pisania oznacza krzyk.

9. Nie należy nadużywać emotikonów ani pisać postów składających się wyłącznie z emotikonów.

10. Niedopuszczalne jest prezentowanie własnych poglądów politycznych i religijnych oraz krytykowanie w jakiejkolwiek formie takich poglądów u innych Użytkowników.

11. Kategorycznie zabrania się dyskutowania o współczesnej polskiej polityce.

§ 9 Postanowienia końcowe

1. Członkowie Zespołu Moderatorskiego mogą łączyć, dzielić lub usuwać wątki oraz przesuwać posty do innych wątków. W przypadku, gdy zmienia się ogólne znaczenie postów, to taka zmiana zostanie odpowiednio opisana w komentarzu moderacji.

2. Członkowie Zespołu Moderatorskiego nie mają obowiązku łączenia, dzielenia, usuwania i innych modyfikacji wątków lub postów na życzenie Użytkownika. W przypadku, gdy Użytkownik chce skasować konto i nie ma możliwości usunięcia treści postów (np. w wyniku bana), to może zwrócić się z wnioskiem do właściciela Platformy w celu przeprowadzenia wyżej wymienionych czynności.

3. Członkowie Zespołu Moderatorskiego nie mają obowiązku reagowania na zgłoszenia Użytkowników zgodnie z treścią tych zgłoszeń. Reakcja na dane zgłoszenie zależy wyłącznie od decyzji Zespołu Moderatorskiego i jest dokonywana w oparciu o indywidualną ocenę danego przypadku.

4. Niedozwolone jest celowe podszywanie się pod innych Użytkowników Forum oraz powszechnie istniejące znaki towarowe, np. poprzez tworzenie podobnych nazw Użytkowników, a także zakładanie kont, których nicki w sposób obraźliwy lub prześmiewczy nawiązują do nicków innych Użytkowników.

5. Niedozwolone jest tworzenie kont służących do obejścia nałożonych ograniczeń w postaci bana lub zawieszenia. W takim przypadku Zespół Moderatorski jest upoważniony do zablokowania wszystkich kont Użytkownika.

6. Na Forum funkcjonuje system oceny postów, który może nie powodować przesunięcia danego tematu na górę listy ostatnio poruszanych wątków. Użytkownik publikując dowolny post akceptuje działanie tego systemu. System oceny postów jest automatyczny.

7. Wszelkie zgłoszenia oraz reklamacje należy przesyłać drogą elektroniczną na adres admin@cro.pl

8. Regulamin Forum może być zmieniony w dowolnym czasie, o czym Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez stosowny komunikat zamieszczony na Forum. W przypadku braku akceptacji zmian, Użytkownik może zaprzestać korzystania z Forum. Korzystanie z Forum po wprowadzeniu zmian w Regulaminie oznacza jego akceptację.

Góra

Problemy z logowaniem i rejestracją

Dlaczego nie mogę się zalogować?
Powodów może być kilka. Po pierwsze: Czy w ogóle zarejestrowałeś się na tym forum? Jeżeli nie, to musisz wiedzieć, że rejestracja jest konieczna, aby móc się logować. A jeżeli się zarejestrowałeś i mimo to nie możesz się zalogować, to upewnij się, że Twoja nazwa użytkownika i Twoje hasło są prawidłowe. Jeżeli są, to skontaktuj się z administratorem forum, żeby upewnić się, że nie zostałeś zbanowany. Jest też możliwe, że problem powoduje błędna konfiguracja forum.
Góra

Dlaczego w ogóle muszę się rejestrować?
Możliwe, że nie musisz, to od administratora forum zależy, czy aby pisać wiadomości konieczna jest rejestracja. Jednakże rejestracja może dać Ci dostęp do dodatkowych możliwości niedostępnych dla gości (w zależności od uprawnień nadanych przez administratorów oraz zgody innych użytkowników; nie wszystkie z tych możliwości są też aktywne bezpośrednio po aktywacji konta), takich jak własny avatar, wysyłanie prywatnych wiadomości i e-maili do innych użytkowników, należenie do grup użytkowników itp. Rejestracja zajmuje tylko chwilę, więc jest zalecane, abyś ją wykonał.
Góra

Dlaczego jestem automatycznie wylogowywany?
Jeżeli nie zaznaczysz opcji Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie w czasie logowania, forum zachowa informację o tym, że jesteś zalogowany tylko przez ustawiony przez administratora czas. To zapobiega przejęciu dostępu do Twojego konta przez kogoś innego. Aby pozostać zalogowanym, zaznacz opcję „Zaloguj mnie automatycznie przy każdej wizycie” podczas logowania się. Jest to stanowczo niezalecane, jeżeli korzystasz z forum ze współdzielonego z kimś komputera, np. w bibliotece, kawiarence internetowej, sali komputerowej w szkole / na uczelni itp. Jeżeli nie widzisz tej opcji, to oznacza to, że administrator zablokował tę funkcję.
Góra

W jaki sposób mogę zapobiec wyświetlaniu mojej nazwy użytkownika na liście użytkowników przeglądających forum?
W swoim panelu użytkownika, w „Ustawieniach forum”, znajdziesz opcję Nie pokazuj, że jestem online. Włącz tę opcję i Twoja nazwa użytkownika będzie wyświetlana tylko dla administratorów, moderatorów i Ciebie. Będziesz liczony jako ukryty użytkownik.
Góra

Zapomniałem hasła!
Nie panikuj! Twoje hasło wprawdzie nie może zostać odzyskane, ale bez problemu może zostać zresetowane. Przejdź na stronę logowania i kliknij na link Zapomniałem hasła. Postępuj zgodnie z instrukcjami, a prawdopodobnie niedługo znów będziesz mógł się zalogować.
Góra

Zapomniałem loginu!
Przeszukaj archiwum swoich e-maili, na pewno dostałeś od nas e-mail z potwierdzeniem rejestracji. W nim jest napisane, jaki masz login. Jeśli nie udało Ci się znaleźć maila aktywacyjnego, skontaktuj się z administratorem forum, być może będzie w stanie Ci pomóc.
Góra

Zarejestrowałem się, ale nie mogę się zalogować!
Po pierwsze, sprawdź, czy wpisujesz prawidłową nazwę użytkownika i hasło. Jeżeli został do Ciebie wysłany e-mail, postępuj zgodnie z instrukcjami w nim zawartymi. Jeżeli nie otrzymałeś/aś żadnego e-maila, prawdopodobnie podałeś/aś nieprawidłowy adres e-mail lub e-mail został zaklasyfikowany jako spam przez filtr antyspamowy. Jeśli jesteś pewny/a, że podany przez Ciebie adres e-mail jest prawidłowy, spróbuj skontaktować się z administratorem.
Góra

Zarejestrowałem się jakiś czas temu, ale nie mogę się teraz zalogować!?!
Spróbuj znaleźć adres e-mail wysłany do Ciebie, gdy się rejestrowałeś pierwszy raz, sprawdź w nim swój login i hasło, a potem spróbuj zalogować się jeszcze raz. Możliwe też, że administrator deaktywował lub usunął Twoje konto z jakiegoś powodu. Wiele forów systematycznie usuwa użytkowników, którzy nic nie pisali przez dłuższy czas, żeby zmniejszyć wielkość bazy danych. Jeżeli to nastąpiło, spróbuj zarejestrować się jeszcze raz i być bardziej zaangażowanym w dyskusje.
Góra

Dlaczego nie mogę się zarejestrować?
Możliwe jest, że właściciel strony zbanował Twój adres IP lub zabronił nazwy użytkownika, którą próbujesz zarejestrować. Właściciel strony mógł też zablokować rejestracje, skontaktuj się z nim, żeby dowiedzieć się więcej na ten temat.
Góra

Co robi funkcja „Usuń ciasteczka”?
Funkcja „Usuń ciasteczka” usuwa wszystkie ciasteczka utworzone przez skrypt forum, które powodują, że jesteś nadal zalogowany na forum. Dostarczają one również funkcji takich jak pamiętanie co przeczytałeś, a czego nie, jeżeli zostały one włączone przez administratora forum. Jeżeli masz problemy z (wy)logowaniem się, usunięcie ciasteczek może pomóc.
Góra

Załączniki

Jakie załączniki są dozwolone na tym forum?
Administrator forum może umożliwić lub zablokować dodawanie wybranych typów załączników. Jeżeli nie jesteś pewny/a, czy dany typ załącznika można załadować na forum, skontaktuj się z administratorem.
Góra

Jak znaleźć wszystkie dodane przeze mnie załączniki?
Listę wszystkich dodanych przez siebie załączników znajdziesz w panelu użytkownika, przechodząc do sekcji załączników.
Góra

Problemy z pisaniem

Jak utworzyć nowy wątek na forum?
Aby utworzyć nowy wątek, kliknij na właściwy przycisk przy wyświetlaniu wybranego działu forum. Możliwe, że przed utworzeniem wątku będziesz musiał się zarejestrować. Lista Twoich uprawnień w każdym dziale jest wyświetlana pod listą wątków. Przykłady: Możesz tworzyć nowy wątek, Możesz głosować w ankietach itp.
Góra

Jak edytować lub usunąć post?
Jeśli nie jesteś administratorem lub moderatorem forum, możesz edytować i usuwać tylko swoje posty i to tylko wtedy, jeżeli administrator w ten sposób ustawił uprawnienia. Możesz edytować post klikając na przycisk „edytuj” przy wybranym poście, czasami tylko przez pewien czas po jego napisaniu. Jeżeli ktoś już odpowiedział na ten post, pod Twoim postem pojawi się informacja, ile razy go edytowałeś i kiedy zrobiłeś to ostatni raz. Informacja ta wyświetli się tylko wtedy, jeśli ktoś odpowiedział; nie pojawi się jeśli moderator lub administrator edytował post, choć oni mogą zostawić notatkę z informacją dlaczego go edytowali. Zauważ, że zwykli użytkownicy nie mogą usuwać postów, gdy ktoś już na nie odpowiedział.
Góra

Jak utworzyć ankietę?
Kiedy tworzysz nowy wątek lub edytujesz pierwszy post już istniejącego, kliknij zakładkę „Tworzenie ankiety” znajdującą się poniżej głównego formularza; jeśli nie widzisz jej, to znaczy, że nie masz odpowiednich uprawnień, by tworzyć ankiety. Wprowadź tytuł i co najmniej dwie opcje do odpowiednich pól, upewniając się, że każda opcja znajduje się w osobnej linii w polu tekstowym. Możesz również ustalić liczbę opcji, które użytkownik może wybrać w ankiecie, czas trwania ankiety wyrażony w dniach (0 oznacza brak limitu) i w końcu zadecydować, czy użytkownicy mogą zmieniać swoje głosy.
Góra

Dlaczego nie mogę wybrać więcej opcji?
Limit opcji w ankiecie jest ustalany przez administratora forum. Jeśli sądzisz, że potrzebujesz wstawić więcej opcji niż pozwala na to limit, skontaktuj się z administratorem.
Góra

Jak wyedytować lub usunąć ankietę?
Podobnie jak posty, ankiety mogą być edytowane tylko przez ich autorów, moderatorów lub administratorów. Aby edytować ankietę, przejdź do edycji pierwszego posta w wątku, z którym zawsze związana jest ankieta. Jeśli nikt jeszcze nie głosował w ankiecie, jej autor może usunąć ankietę lub edytować jej opcje. Jednakże, jeśli w ankiecie już głosowano, jedynie moderatorzy i administratorzy mogą ją edytować lub usunąć. To zapobiega modyfikowaniu ankiety, kiedy ta już trwa.
Góra

Dlaczego nie mam dostępu do działu?
Niektóre działy mogą być dostępne dla określonych grup lub użytkowników. Aby przeglądać, czytać, pisać w nich lub wykonywać inne operacje, potrzebujesz odpowiednich uprawnień. Skontaktuj się z moderatorem lub administratorem forum, by je uzyskać.
Góra

Dlaczego nie mogę dodawać załączników?
Uprawnienia dotyczące załączników mogą być przyznawane dla każdego forum, dla każdej grupy i dla każdego użytkownika. Administrator forum mógł nie zezwolić na dołączanie ich w dziale, w którym piszesz lub przyznać uprawnienia jedynie niektórym grupom. Skontaktuj się z administratorem forum, jeśli nie rozumiesz, dlaczego nie możesz dołączać ich.
Góra

Dlaczego otrzymałem ostrzeżenie?
Każdy administrator ma swoje zasady na forum. Jeśli je złamałeś, mogłeś zostać ukarany ostrzeżeniem. Skontaktuj się z administratorem forum, jeśli nie wiesz, dlaczego otrzymałeś ostrzeżenie - natomiast przeniesienie dyskusji na ten temat przyczyn ostrzeżenia lub podważanie decyzji administratora na forum publicznym grozi banem.
Góra

Dlaczego zostałem zawieszony lub zbanowany?
Administratorzy i moderatorzy dbają o przestrzeganie regulaminu i kultury wypowiedzi. Zauważ, że zwykle użytkownik otrzymuje od nich najpierw pouczenie lub ostrzeżenie. Jeśli jednak uznają, że swoją postawą potwierdzasz, że nie chcesz uczestniczyć w forum na obowiązujących na nim zasadach, wówczas zostaniesz czasowo lub trwale zawieszony bądź zbanowany.
Góra

Jak mogę zgłosić posty moderatorowi?
Jeśli administrator na to zezwolił, powinieneś widzieć odpowiednią ikonkę, obok posta, który chcesz zgłosić. Kliknięcie jej przeniesie Cię do kolejnych kroków, które są niezbędne do zgłoszenia wiadomości.
Góra

Do czego służy przycisk „Zapisz” w widoku tworzenia wątku?
Ta opcja pozwala Ci zapisywać kopie robocze Twoich wątków, które mogą być dokończone i umieszczone na forum w przyszłości. By powrócić do kopii roboczej, odwiedź swój panel użytkownika.
Góra

Dlaczego mój post musi być zaakceptowany?
Administrator forum mógł zadecydować, że posty w danym dziale wymagają przeglądnięcia przed publikacją. Jest również możliwe, że administrator umieścił Cię w grupie, której posty muszą być zaakceptowane przed znalezieniem się na forum lub piszesz z IP, które jest uznane za niebezpieczne. Skontaktuj się z administratorem, by uzyskać dalsze szczegóły.
Góra

Dlaczego nie mogę wysyłać prywatnych wiadomości lub e-maili do innych użytkowników?
Jeśli jesteś nowym użytkownikiem, tzn. masz krótki staż na forum lub niską liczbę postów, to prawdopodobnie nie masz jeszcze uprawnień do korzystania z prywatnych wiadomości i wysyłania e-maili przez forum. Podobnie, jeśli masz na swoim koncie niewygasłe ostrzeżenie, możesz mieć zablokowane wspomniane funkcje. Pamiętaj też, że każdy użytkownik może w ustawieniach swojego profilu zablokowac otrzymywanie prywatnych wiadomości lub e-maili, wówczas jest to ustawienie nadrzędne.
Góra

Preferencje i ustawienia użytkowników

Jak zmienić moje ustawienia?
Jeżeli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem, wszystkie Twoje ustawienia są zapisywane w bazie danych forum. Żeby je zmienić, zajrzyj do swojego panelu użytkownika; link zazwyczaj znajduje się na górze stron forum. Ten panel pozwoli Ci zmienić swoje ustawienia i preferencje.
Góra

Czasy wyświetlane na forum są nieprawidłowe!
Możliwe, że wyświetlany czas pochodzi z innej strefy czasowej niż ta, w której się znajdujesz (pamiętaj, że przejście z czasu letniego na zimowy i odwrotnie nie odbywa się automatycznie). Jeżeli właśnie to jest problemem, przejdź do swojego panelu użytkownika i zmień swoją strefę czasową, aby zgadzała się z Twoim położeniem, np. w Europie Centralnej wybierz Polska czas letni bądź zimowy. Weź pod uwagę, że zmiana strefy czasowej, tak jak większości ustawień, może zostać wykonana tylko przez zarejestrowanych użytkowników. Jeżeli nie jesteś zarejestrowany, to teraz jest dobry moment na to, żeby się zarejestrować.
Góra

Zmieniłem strefę czasową, a wyświetlany czas nadal jest zły!
Jeżeli jesteś pewny/a, że ustawiłeś/aś strefę czasową i czas letni/DST prawidłowo, a czas nadal jest wyświetlany nieprawidłowo, to znaczy, że czas serwera jest nieprawidłowy. Poinformuj o tym administratora, aby naprawił problem.
Góra

Jak mogę wyświetlić obrazek przy mojej nazwie użytkownika?
Istnieją dwa rodzaje obrazków wyświetlanych (zazwyczaj) przy nazwie użytkownika w czasie przeglądania postów. Jeden z nich to obrazki związane z rangą użytkownika, zazwyczaj w formie gwiazdek, bloczków czy kropek, pokazujących jak dużo postów użytkownik napisał lub jaki jest status użytkownika na forum. Drugi, zazwyczaj większy obrazek, jest znany jako avatar i jest unikalny dla każdego użytkownika. Możesz go ustawić w panelu użytkownika, pod warunkiem, że administrator forum właczył funkcje avatarów, a Ty masz wystarczające uprawnienia. Jeżeli nie masz możliwości używania avatarów, skontaktuj się z administratorem i zapytaj czym to jest spowodowane.
Góra

Co to jest ranga i jak mogę ją zmienić?
Rangi, wyświetlane pod nazwami użytkowników, oznaczają zazwyczaj ile postów ten użytkownik napisał lub jaki ma status na forum, np. moderator czy administrator. Ogólnie to nie możesz tak po prostu zmienić wyglądu żadnych rang na forum, ponieważ ustawia je administrator forum. Nie pisz postów tylko po to, żeby zwiększyć swój licznik postów i przez to swoją rangę. Większość forów nie toleruje takich działań i moderator lub administrator po prostu obniży Twój licznik postów albo przyzna Ci ostrzeżenie.
Góra

Gdy próbuję wysłać wiadomość e-mail do użytkownika, forum każe mi się zalogować. Dlaczego?
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać e-maile do innych użytkowników przez wbudowany formularz wysyłania e-maili i to tylko wtedy, jeżeli administrator włączył tę funkcję. Ma to zabezpieczać przed nieprawidłowym używaniem systemu e-maili przez anonimowych użytkowników.
Góra
cron
Najczęściej zadawane pytania
Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się
reklama
Chorwacja Online
[ reklama ]    [ kontakt ]

Platforma cro.pl© Chorwacja online™ wykorzystuje cookies do prawidłowego działania, te pliki gromadzą na Twoim komputerze dane ułatwiające korzystanie z serwisu; więcej informacji w polityce prywatności.

Redakcja platformy cro.pl© Chorwacja online™ nie odpowiada za treści zamieszczone przez użytkowników. Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu. Serwis ma charakter wyłącznie informacyjny. Cro.pl© nie reprezentuje interesów żadnego biura podróży, nie zajmuje się organizacją imprez turystycznych oraz nie odpowiada za treść zamieszczonych reklam.

Copyright: cro.pl© 1999-2024 Wszystkie prawa zastrzeżone